Semestersammanfattning del 4

Sista helgen på semestern närmade sig och med den ett efterlängtat besök av Ellen och Alfred, Emilie och Jonas och Karin och Lars - Jonas föräldrar. Men innan det hade vi en heldag med Oskar på hans lediga dag. Oskar har jobbat otroligt mycket denna sommar och vi tyckte att han kanske behövde komma i väg från fantastiska Norrfällsviken, om så bara för en dag.  Vi åkte mot Härnösand och Vägnön för en golfrunda på Härnösands GK. Härligt väder och trevlig samvaro men inget lysande golfspel från något håll. Det mest spektakulära som hände under dagen var att jag slog ett inspel mot fel green!!  Det var ju inte precis första gången jag spelade denna bana!!

Efter golfrundan åkte vi till Härnösand för lite shopping och Oskar hann även med ett besök hos frisören. Tanken var att vi skulle stanna och äta på Hotell Höga Kusten ...men i det fina vädret kändes det mer lockande att sitta utomhus på Kompassen så vi åkte tillbaka till bästa Norrfällsviken.

I väntan på maten...

Medan vi åt middag på Kompassen anlände familjen Högman/Johansson till Norrfällsviken. Meningen var att de skulle komma på fredag förmiddag men efter en tidig middag i Fiskja passade det bättre att åka ut direkt än att bädda ner sig en natt i Kramfors.

När vi kände oss mätta och belåtna väntade kaffe och ett Stopp-spel i stugan.

På fredag morgon vaknade barnen vi 7-tiden och vi klev upp och lät föräldrarna få lite sovmorgon.

Mysfukost!

Morgonpromenad till klubbhuset

Alfred och morfar Abbe på puttinggreenen

Grönt och fint!!

Så småningom gick vi tillbaka och väckte föräldrarna och åt frukost. Därefter packade vi badväskorna och begav oss till Storsand för lite sol och bad.

"Nej Ellen... inte så!"

"Japp, klartecken...precis så där!

Fina familjen!!

Efter ett par timmar begav vi oss hemåt igen och inväntade Karin och Lars som skulle komma under eftermiddagen.  Det blev fredagstacos och trevlig samvaro hela kvällen lång...och så klart några Stopp-omgångar.
Dåligt med bilder från fredagskvällen.

På lördag spelade Abbe och Jonas en tidig golfrunda och jag spelade tävling med Inger, "Två generationer". Vi vann inte...men trevligt hade vi!!  När jag var färdig skyndade jag mig hem för ombyte och sedan anslöt jag till resten av gänget som var på väg till lekparken på campingen. Om barnen hade fått bestämma hade vi varit kvar än!

Alfred och Emilie gungar

Ellen klättrar, morfar passar

Innan vi gick hem blev det ett stopp på Fiskarfänget för svalkande dryck och glass. Ellen fick en mosad glass...men så klart fixade Oskar en ny fin, fräsch glass.

En glass på Fänget!

...och lite vatten

Fin vy över fiskeläget på vägen hem

Ja, sedan blev det till att tända grillen och förbereda för semesterns sista grillmiddag. En trevlig kväll med ett härligt gäng och en värdig avslutning på en fantastisk semester!

På söndag blev det till att packa i hop och bege sig mot Kramfors för hallonplock och på måndagen jobb.