Ios dag 2

Vi började dagen med en morgonpromenad uppför den slingrande vägen som gick till Chora (byn). Utsikten var magnifik!

Utsikt över Mylopotas Beach

På väg ner mot stranden

Strandpromenaden

När vi kom tillbaka blev det frukost på Hotellet. Tyvärr hade vi inte kollat vad som erbjöds på frukostmenyn - den var minst sagt torftig i jämförelse med allt gott vi fick på Antiparos Hotell. Efter frukost gjorde vi oss redo för stranden.

Strandfötter - Mylopotas Beach

Mys med bok i skuggan

På eftermiddagen vid 15-tiden skulle Simon och Izabell ansluta. Det blev poolhäng ett par timmar innan vi tog bussen till Chora för middag,

Poolbad på Ios, Aegeon Hotel

Drink på Simon & Izabelles balkong innan middag

I väntan på bussen sysselsatte sig vissa med att mäta sin spänst. Jag lyckades fånga ett av försöken på bild.

Vem hoppar högst?!

Vi klev på bussen och var inne i Chora på 10 minuter. Där strosade vi runt i de smala, mysiga gränderna och så småningom hittade vi en liten restaurang med traditionell grekisk mat. Valet visade sig lyckat då maten var jättegod.

Sista kvällen på Ios, för mig, Abbe och Alex

Efter maten tog vi en drink på "Red Bull Bar" - min Irish Coffee fick vi dock beställa från grannbaren då de endast serverade kalla drinka! Jag och Abbe lämnade sedan ungdomarna för att åka tillbaka till Mylopotas och titta på fotboll i en lokal bar. Vi behövde dock besöka en ATM och där på ett litet mysigt torg spelades klassisk grekisk musik. Sångerskan var fantastisk och vi slog oss ner och lyssnade en stund.

Genuint grekiskt - supermysigt!

Sedan blev det som sagt fotboll på en bar i närheten av vårt hotell och sedan natti-natti. Ungdomarna anslöt efter sin partykväll fram på småtimmarna.