Golf i Portugal

Den 21 september lyfte vårt plan från Arlanda mot Portugal. Med var sin välutrustad golfbag, välpackad resväska och spänd förväntan anlände vi på lördag eftermiddag till Quinta do Lago på Algarvekusten. Det var ett jättefint hotell med fantastiska rum. Eller rum kanske man inte ska säga, en lägenhet med sovrum, vardagsrum med köksdel och två badrum.

Inger redo för den första golfrundan

Vi var en väldigt liten grupp. Det var jag och Inger, ett par i från Danmark och mor och dotter från Stockholm och vår golfvärd Helena som vi kände sedan fjolårets resa och vårt golfpro Tomas. Vi lärde känna varandra fort och blev som en liten familj för en vecka.

Dag två hade vi en liten tävling, tvåmannascramble och om jag inte minns fel var det Jette och Susanna som vann.

Jag och Inger i väntan på prisutdelning

Segertal av Jette och Susanna

Söndag, måndag och tisdag var det golf på tre olika banor och vädret var toppen. På onsdag var det vilodag och det passade mig utmärkt då min mage inte var så glad. Vi höll oss på hotellområdet hela dagen, med närhet till toalett!! Jag hade lite studier att ta igen, så några sysselsättningsproblem uppstod inte.

En dag vid poolen och poolbaren

På onsdag em kände jag mig lite bättre och vi  tog en taxi till det lilla shoppingcentret några km bort. Vi gick runt och tittade i de fina och dyra butikerna en stund innan vi slog oss ned på en uteservering och beställde en Gin&Tonic.

Inger
                                                   Teresa...Ingers dotter....jag alltså!!

Efter en trevlig kväll på "stan"  tog vi taxi tillbaka till hotellet och nattade för att vara pigga och utvilade till torsdagens golf. Dessvärre vaknade jag väldigt tidigt med en väldigt ledsen mage. Det blev ingen golf för min del då jag inte vågade lämna rummet. Som tur var fanns andra golfkompisar för Inger och det gick absolut ingen nöd på mig i det fantastiskt fina boendet med uteplats i markplan och eget kök. Jag försökte äta lite men det tyckte inte magen om så jag blev kvar på rummet även under kvällen - vågade helt enkelt inte lämna toaletten ur sikte! Tråkigt hade jag inte alls då intressanta studier upptog min tid emellan toalettbesöken.

Studier inomhus vid tillfällig regnskur

Vardagsrum med kök och matplats

Utsikt från vår terrass

Fredagens väder hade inga trevliga prognoser och inte min mage heller så det blev ytterligare en golffri dag för min del. Eftersom kraftigt regn skulle komma avstod även Inger att golfa på fredagen och vi hade en riktig mysdag med studier och sudoku.

Jag skulle resa hem på lördagen och började nu oro mig för mindre rolig flygresa om min mage inte repade sig. Helen, som var Apotekare, tipsade om medikamenter och Inger och vår golfvärd besökte ett pharmaci. Min mage var lite bättre på fredag morgon och med piller var jag riktigt fräsch på fredag kväll och kunde t o m  följa med på avslutningsmiddag.

Helen, Susanna, Thomas och Helena

Inger, Jette och Claus

Ja, trots en orolig mage och alldeles för lite golf blev det en fantastiskt trevlig vecka...som vanligt!  En väldigt mysig stämning tack vara trevliga medresenärer och supergulliga reseledare. Tack för ännu en härlig golfsemester bästa mamma!!

Avslutningsvis en bild från hotellobbyn med de roliga fiskarna i taket!

#1 - - Helena Kuoppala:

Superfina bilder och trevlig text. Beklagar verkligen
ovälkommmen magbekymmer mitt under en semestervecka.
Du har en jättefin blogg. Kul att läsa, ärofyllt och stor respekt att få ta del.
Till våren ska jag jobba för Golf Plaisir på Vilamoura, inte så långt från Quinta do Lago.
Hoppas att jag får ta emot er på Faro flygplats för en ny vecka med golf och andra aktiviteter. Hjärtligt välkomna!
Hoppas att du och Inger har haft en riktigt fin julhelg och önskar er god fortsättning på det nya året!
Varma kramar och hälsninger till er alla