Skvalpudden och eldning

Nu är det snart helg igen...och inte vilken helg som helst!! I dag kom Oskar hem från Umeå och i morgon kommer Emilie, Jonas och Ellen från Sundsvall. Det blir en riktig familjehelg! Mysigt.

Förra helgen hade vi också mysigt men då på tu man hand i Norrfällsviken. Vi åkte först till Njurunda och tittade på Alex's hockeymatch och sedan direkt till Norrfällsviken.

Morgonbrasa...hög mysfaktor!

Efter frukost kokade vi kaffe och gav oss i väg på långpromenad. Vi tog vägen förbi klubbhuset och ner mot Storsand. Vi följde sedan vägen nere vid havet bort mot Hägget där vi gjorde ett första kaffestopp.

Abbe poserar med Ulvön i bakgrunden

På väg mot Skvalpudden

Rosa mossa - mjukt och vackert!

Vi vandrade över klappersten, efter stigar, ibland helt obanad terräng...nästan som en Stenålderspromenad som jag i dag fått beskrivet för mig under en föreläsning av Jonas Colting.  Ett mycket inspirerande och lärorikt föredrag av en av Sveriges tuffaste idrottsmän. En föreläsningsturné som heter "Den Nakna Hälsan" och som handlar om hur vi alla kan bli starka och friska med rätt mat och rätt träning. Om ni har möjlighet tycker jag att ni ska besöka en föreläsning och låta er inspireras! Eller köpa hans bok ...Den Nakna Hälsan

En vacker vy...nästan vid målet

När vi så småningom såg det lilla vindskyddet vid Skvalpudden bestämde vi oss för att inte gå ner den lilla biten som fattades utan vi stannade uppe på toppen och en bedårande utsikt bredde ut sig. Titta så vackert!!

Kaffepaus med utsikt!!  Inte undra på att man blir lycklig!

Magiskt!

Vindskyddet

Ja, vackrare än så här blir det inte.

Under vår kaffepaus passade vi på att ringa och sjunga för Oskar som fyllde 21 år. I helgen ska vi uppvakta och fira honom lite mer.

Väl hemma i stugan påbörjade vi sedan helgens huvudprojekt - eldning!  En riktigt rejäl brasa blev det...i dagarna två.

Eldning av ris, stubbar och stockar

Nu är det som sagt snart en ny härlig helg med med familjemiddag och ...familjepingisturnering!! Kan hända att det blir någon fler tävling också...det brukar ju kunna bli några stycken.